Hallo miteinander,
Ich habe ein etwas kompliziertes Problem mit Ebay und hoffe das mir hier jemand einen Rat geben kann:
- ich habe etwas über Ebay (Privatverkauf) in die tschechische Republik verkauft
- Ware 1 Tag nach Zahlungseingang (Paypal) per DHL versichert verschickt
- laut Sendungsstatus 2 gescheiterte Zustellversuche
- etwa 3 Wochen später kommt das Paket zu mir zurück (Retourkosten 11.90) mit dem Vermerk "non reclame" (nicht abgeholt)
- einiger Emailwechsel mit Käufer, er behauptet keinen Zettel im Briefkasten gehabt zu haben
- mein Angebot an Käufer: er erstattet die Retourkosten und den erneuten Versand und ich verschicke nochmal.
- er eröffnet einen Konfliktfall auf Ebay.com worauf hin ich den Ebay "Kundenservice" um Entscheidung bitte
- und jetzt der Hammer, heute erhielt ich folgende Emails von Ebay:
Hi XXXXX,[Blockierte Grafik: http://q.ebaystatic.com/aw/pics/s.gif]
eBay Customer Support has reviewed the case and made a final decision.[Blockierte Grafik: http://q.ebaystatic.com/aw/pics/s.gif]
We issued a full refund of EUR 27.50 on Feb 06, 2011 to the buyer.
As described in the eBay Buyer Protection program, the refund includes
the purchase price, plus original shipping. This amount will be deducted
from your PayPal account or charged to your preferred reimbursement
payment method.
Decision:
This case has been decided in the buyer's favor.
Comments:
For more information about this case, please refer to the email we sent you.
You can also view the details of this case in the Resolution Center.
sowie:
Dear Silvio,
I am writing you in regard to the xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx that you recently sold. After reviewing your email,
I understand that DHL attempted to deliver the item but returned it to
you. I know it is very frustrating to have a case filed against you for
this transaction. I appreciate your willingness to work with us to
resolve this case with your customer. I am happy to take a look at your
case today.
For a transaction to be completed, the buyer should receive the item
and the seller should receive payment. Whenever an item is returned to
the seller, it is eBay policy to refund the buyer. I know that you were
charged an additional amount for shipping. Therefore, while I am closing
the case in favor of the buyer, since he will not be receiving the item
he paid for, I will also issue a coupon to you to thank you for your
patience.
The coupon is worth $10.00 USD and can be used for a single purchase
through eBay. It will appear in your account within 3-4 days. A refund
will also be issued to your buyer. The case will be closed. You will not
need to do anything else.
Thank you, Silvio, for your understanding in this matter. I know you
spent a great deal of time and expense in regards to this case. I can
see that you have been an eBay member since April 2005. Other members
clearly enjoy working with you. We would like to add to their
appreciation and thank you for your many contributions to the eBay
community.
Sincerely,
Michael C.
eBay Customer Support. U.S.
Zusammengefasst: ich bleibe auf 17Euro Porto, Ebay Gebühren und 11,90 Euro Retourkosten sitzen obwohl auf meiner Seite kein Verschulden liegt! Aber der Käufer bekommt ne Rückerstattung weil er zu doof war das Paket bei der Post abzuholen!
Was mach ich nun am besten?
Ebay will offensichtlich mein Paypal Konto belasten. Wie gehts weiter wenn ich den Betrag zurückbuche?
Den Artikel kann ich nochmal verkaufen, aber da mach ich wahrscheinlich miese und auf den Ebay-Gutschein von 10 Dollar kann ich ein kleines braunes Häufchen machen weil ich nicht vorhab da in nächster Zeit was zu kaufen.
Welches Recht gilt hier überhaupt, das deutsche oder das tschechische?
Ich denke mal die Ebay Entscheidung ist rechtlich für mich nicht bindend, oder?
mfg Silvio
Ich habe ein etwas kompliziertes Problem mit Ebay und hoffe das mir hier jemand einen Rat geben kann:
- ich habe etwas über Ebay (Privatverkauf) in die tschechische Republik verkauft
- Ware 1 Tag nach Zahlungseingang (Paypal) per DHL versichert verschickt
- laut Sendungsstatus 2 gescheiterte Zustellversuche
- etwa 3 Wochen später kommt das Paket zu mir zurück (Retourkosten 11.90) mit dem Vermerk "non reclame" (nicht abgeholt)
- einiger Emailwechsel mit Käufer, er behauptet keinen Zettel im Briefkasten gehabt zu haben
- mein Angebot an Käufer: er erstattet die Retourkosten und den erneuten Versand und ich verschicke nochmal.
- er eröffnet einen Konfliktfall auf Ebay.com worauf hin ich den Ebay "Kundenservice" um Entscheidung bitte
- und jetzt der Hammer, heute erhielt ich folgende Emails von Ebay:
Hi XXXXX,[Blockierte Grafik: http://q.ebaystatic.com/aw/pics/s.gif]
eBay Customer Support has reviewed the case and made a final decision.[Blockierte Grafik: http://q.ebaystatic.com/aw/pics/s.gif]
We issued a full refund of EUR 27.50 on Feb 06, 2011 to the buyer.
As described in the eBay Buyer Protection program, the refund includes
the purchase price, plus original shipping. This amount will be deducted
from your PayPal account or charged to your preferred reimbursement
payment method.
Decision:
This case has been decided in the buyer's favor.
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For more information about this case, please refer to the email we sent you.
You can also view the details of this case in the Resolution Center.
sowie:
Dear Silvio,
I am writing you in regard to the xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx that you recently sold. After reviewing your email,
I understand that DHL attempted to deliver the item but returned it to
you. I know it is very frustrating to have a case filed against you for
this transaction. I appreciate your willingness to work with us to
resolve this case with your customer. I am happy to take a look at your
case today.
For a transaction to be completed, the buyer should receive the item
and the seller should receive payment. Whenever an item is returned to
the seller, it is eBay policy to refund the buyer. I know that you were
charged an additional amount for shipping. Therefore, while I am closing
the case in favor of the buyer, since he will not be receiving the item
he paid for, I will also issue a coupon to you to thank you for your
patience.
The coupon is worth $10.00 USD and can be used for a single purchase
through eBay. It will appear in your account within 3-4 days. A refund
will also be issued to your buyer. The case will be closed. You will not
need to do anything else.
Thank you, Silvio, for your understanding in this matter. I know you
spent a great deal of time and expense in regards to this case. I can
see that you have been an eBay member since April 2005. Other members
clearly enjoy working with you. We would like to add to their
appreciation and thank you for your many contributions to the eBay
community.
Sincerely,
Michael C.
eBay Customer Support. U.S.
Zusammengefasst: ich bleibe auf 17Euro Porto, Ebay Gebühren und 11,90 Euro Retourkosten sitzen obwohl auf meiner Seite kein Verschulden liegt! Aber der Käufer bekommt ne Rückerstattung weil er zu doof war das Paket bei der Post abzuholen!
Was mach ich nun am besten?
Ebay will offensichtlich mein Paypal Konto belasten. Wie gehts weiter wenn ich den Betrag zurückbuche?
Den Artikel kann ich nochmal verkaufen, aber da mach ich wahrscheinlich miese und auf den Ebay-Gutschein von 10 Dollar kann ich ein kleines braunes Häufchen machen weil ich nicht vorhab da in nächster Zeit was zu kaufen.
Welches Recht gilt hier überhaupt, das deutsche oder das tschechische?
Ich denke mal die Ebay Entscheidung ist rechtlich für mich nicht bindend, oder?
mfg Silvio